Monday, November 5, 2012

MAC Workshop

Assalamualaikum

Today nak share sket ape yg aku buat masa pegi MAC Workshop tempoh hari..tak penah plan pon nak pegi since keje melambak2 tapi bile pikirkan balik kene pegi jugak.. citernye camnih.. Sehari lepas aku balik dari Korea (nnt ai update pasal travelog eh) aku terima call dari someone from MAC Cosmetics.. igtkn nak haper rupa2nye nak invite aku g MAC workshop.. so memula tuh macam hesitate nak pegi tapi mengenangkan diri ni da lame sgt xbrush up the skills so aku pon setuju;)           

On 4th November.. gigih okay bangun awal pagi Ahad utk heading ke KL.. seb bek la laki mak xkomplen.. siap belikan bekpes lagi.. ai lap u la hubby...huhu.. sampai sana jek trus jumpa dgn Ms Bee Bee.. sgt baik I tell u.. slalu kalo g MAC je mesti diorg xmo layan terutamanya yg selekeh2 cam aku.. but being a Senior Makeup Artist kat MAC she is sooooooo nice and her make up done was so stunning! 
ni masa nak start.. die dok atur2 barang such as wipes and charge water.. charge water ni bagus utk korang2 yg jaga kulit.. ade 3 jenis.. baru tau... voleyyy??? nampak sgt kampungnye haha..

Bee Bee suggest utk aku try Revitalizing Energy Diamond.. nape diamond?? sbb ade serbuk ke amende tah katanya.. yang ni bgs utk dull skin & uneven skin mcm aku.. then ader Youth Aura Charge Water tu utk korang yg slalu layan gajet2 mcm lappy ke iPad ke so terdedah pd radiasi elokla gne menatang nih.. last Renewal Defense khas utk outdoor person.. smua ni u olls ble gne as makeup base..



mende yang ade muka n charts ni die kasi suh tulis2 ape tools and barang yg digunakan..


produk baru gak katernye.. Studio Scuplt Foundation SPF 15.. tp lama2 mcm berminyak sket but 
maybe aku gerak2 byk kot.. texture bagus gak ringan jek  


concealer.. tgk sendiri la code die.. maleh mak nak taip muahah


layan pics bawah ni dlu eh...




time nih juling gak mata nak gune.. tapi memula je.. da lelama pro i tell u!! haha yer la barang orang kan.. memalu la nak pakai.. da lama2 aku buat macam umah sendiri trus ;p


tadaaaa~ xdpt snap dgn Bee Bee coz masa tgh dok pilih barang2 yg aku nk beli tu die xde.. cabut g lunch kot.. x jelas?? meh sini den kasi pic close up sket 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

abaikan segala jerawat yg bertandang ye.. masa ni hormon tgh peak jadi ko makan la ape pon.. die tetap nak berkampung kat muka aku gak.. sebelah kanan tu Bee Bee yg buat belah kiri aku.. kira evenla kan.. but ni aku request xnak tebal sgt.. kang org ckp aku gile g jalan2 tetengah KL tapi makeup mcm pengantin.. 

masa ni byk upgradekan skills sendiri.. how to reduce redness.. camne nak cover segala mistake yg dibuat, skin care tips bla bla malas nak cite.. haha.. kira berbaloi la.. kalo da join MAC workshop and tok guru die sendiri yg ajar aku tapi korang xnak amek aku jd Official MUA korang.. tatau den nak cakap ape dah.. sobs~  hahaha... hadap je la main business ko tuh Siti oiii.. toksah verangan okay..

till then.. selamat ngadap musim hujan *motipppp???*

No comments:

Post a Comment